Paramétrages

Press releases

Thursday 17 May 2018

Q1 2018 turnover: +12.9%

Press releases

  • Momentum in line with targets

SQLI turnover amounted to €57.8 million for the first three months of 2018, up 12.9% on the same period in 2017.

The Group’s activities outside France accounted for 56% of growth, driven notably by the acquisitions of Star Republic* in Sweden and Osudio** in the Netherlands and Germany. At end-March, growth for turnover generated outside France stood at 34%, up 10 points year on year. Activity in France dropped by 1% as the Group continued with the disposal of its non-strategic businesses, taking organic growth*** to...

Tuesday 26 September 2017

2017 Half Yearly Results

  • Eighth half-year of consecutive growth (+7%)
  • Drop in EBITDA (-16%) and in recurring operating income (-27%)
  • Key acquisitions in Northern...

Monday 25 September 2017

Decisive acquisition in Northern Europe

SQLI announces the acquisition of OSUDIO, an international digital agency operating in 6 countries, mainly in Northern Europe. The Group is...

Tuesday 13 June 2017

SQLI Switzerland is looking for 30 new employees by the end of 2017 Lots of career opportunities in 3 rapidly expanding agencies

SQLI Switzerland: a fast-growing agency since it was set up

SQLI Switzerland is one of the SQLI Group's (leader of the connected experience) 22...

Press Review

Friday 06 April 2018

Mission pour un champion : la check-list d'un audit technique

Press Review

On m’a dernièrement confié la mission de l'audit technique d’un éditeur et de son application. C’est très générique un « audit », d’autant plus lorsqu’il est réalisé par un « consultant » assez généraliste comme je le suis. Alors j’ai tâché de lister, de manière pas forcément exhaustive, les différentes étapes d'un audit technique. Une check-list qui soit à la fois générique, mais qui me permette surtout de ne rien oublier.

Avant tout : pourquoi cet audit ?

Cette première question à se poser est nécessaire car elle permet d’orienter l’étude, de définir un objectif final. En fonction de celui-ci, certains aspects de la check-list pourront être plus ou moins précisés, mis de côté, voire oubliés.

Les intentions initiales les plus courantes...

Friday 06 April 2018

4 raisons de soigner votre langage d’entreprise CX

Flat versus skeuomorphic, codes couleurs, composants au pixel près, bonnes pratiques de mise en page… respecter un design system c’est garantir...

Tuesday 13 March 2018

Golden Circle : Utiliser le WHY au quotidien pour mieux comprendre les entrepreneurs.

En quoi consiste le Golden Circle ?

Le Golden Circle part du principe que les leaders du marché aujourd'hui ont une raison profonde qui les...

Thursday 22 February 2018

Look for super-objectives: the art of unveiling true user goals UX

People (both real and characters) have veiled goals they won’t tell. In business, just like on the stage, you have to serve those veiled goals,...